Zavřít

Hybridní technologie Honda

Dvojitá síla

Posouvat

Produktové logo Honda

Plán pro budoucnost

Hybridy Honda přinášejí pohotový výkon a vynikající spotřebu s mnohem nižšími emisemi.

Plán pro zelenější budoucnost

Hybridní automobily Honda

Držet krok s neustále se zvyšujícími požadavky na plnění přísnějších emisních norem pro moderní požadavky na jízdu je velmi důležité jak pro současnost, tak i pro budoucnost zaměřenou na ochranu životního prostředí.

Nové předpisy již ovlivnily provozní náklady a to se nezmění ani do budoucna. Nastává doba hybridních hnacích jednotek, které budou postupem času stanou stále oblíbenější, protože mají oproti tradičním zážehovým automobilům významně nižší spotřebu paliva a nižší emise CO2. Jednoduše řečeno, hybridy s námi již zůstanou natrvalo a v dlouhodobém horizontu nám budou šetřit peníze.

Hybridní automobily od společnosti Honda

I nadále budeme pokračovat ve vývoji hybridních automobilů ve snaze o začlenění do společnosti produkující co nejmenší uhlíkovou stopu.

Naše zkušenosti s vývojem hybridu v průběhu let jsou založeny na kreativitě, inovacích a neustálém zlepšování. Poprvé jsme technologii hybridní hnací jednotky v modelu Insight představili v roce 1999. Od té doby jsme dosáhli významných vylepšení těchto technologií a rozšířili jsme naši řadu hybridních vozidel.

Sportovní hybrid SH-AWD

Toto je náš systém pohonu čtyř kol nové generace, u kterého vozidlo disponuje zážehovým motorem ve spojení s velkým elektromotorem vpředu a dvěma elektromotory vzadu. Tato konkrétní hybridní hnací jednotka vylepšuje zatáčení a brzdění a snižuje spotřebu paliva. Tento systém pohonu nenazýváme Super Handling – All-Wheel Drive bez důvodu.

Honda Hybrid Performance i-MMD

Úžasně agilní a neuvěřitelně plynulý jízdní zážitek se systémem, který myslí za vás

Pohled zepředu na hybridní Hondu NSX zaparkovanou v garáži

Úžasné NSX. Náš superhybrid se systémem Super handling all-wheel-drive. Využívá okamžitého točivého momentu produkovaného třemi elektromotory systému v kombinaci se zážehovým motorem V6 a přináší neuvěřitelné úrovně výkonu a ovladatelnosti.

Přední pohled na model Honda CR-V při jízdě horskou oblastí

Honda CR-V Nejoblíbenější SUV na světě je plně připraveno stát se ještě oblíbenějším, až dorazí do Evropy.

Tomuto systému říkáme inteligentní pohon s více režimy. Dovede přepínat mezi třemi režimy podle jízdní situace a typu cesty, po které jedete.

Dvojnásobný výkon

Zjednodušeně se dá říct, že naše pokročilé hybridní automobily kombinují výhody zážehových motorů a elektromotorů. Jsou navrženy tak, aby vám zajistily mnohem nižší spotřebu díky spojení úsporného zážehového motoru a výkonu elektromotorů. Vzájemně se doplňují a plynule kombinují své výhody při hladkém dávkování výkonu a potřebě pohotového zrychlení.

Naše nové hybridní SUV

Zcela nový hybrid Honda CR-V

Pomocí systému i-MMD se dvěma motory jsme vyrobili naše první běžně dostupné hybridní SUV, které se bude prodávat v Evropě v podobě zcela nové Hondy CR-V. Toto nové CR-V s 2,0litrovým zážehovým motorem s Atkinsonovým cyklem s naší jedinečnou hybridní hnací jednotkou je známo svou prémiovou kvalitou, všestranností a prvotřídní prostorností. Je připraveno vás dovézt mnohem dále a s mnohem nižšími náklady.

Boční pohled na hybridní automobil Honda CR-V

Hnací síla

Honda Hybrid Performance

Pohled zepředu na motorové jednotky s přímým náhonem (Direct Drive Motor) modelu NSX

Motorové jednotky s přímým náhonem (Direct Drive Motor) modelu NSX jsou součástí technicky nejvyspělejšího motoru sériově vyráběného silničního vozu, jaký jsme kdy postavili.

Hybridní hnací jednotka systému Honda i-MMD poskytuje okamžitou silnou odezvu prostřednictvím dvou elektromotorů pro vzrušující jízdu. Nejde však jenom o točivý moment elektromotoru, protože naše hybridní automobily vám přináší to nejlepší z obou světů. Tento typ inteligentní technologie pohonu automaticky a hladce přepíná mezi elektromotorem v nízkých rychlostech a zážehovým motorem při vyšších rychlostech, když je to nejefektivnější.

Ladný a tichý

Zážitek z řízení hybridu Honda je jedinečný. Tichu a klidu při jemném rozjezdu v elektrickém režimu se nic nevyrovná. Když ožije zážehový motor, je přechod natolik tichý a plynulý, že budete na pochybách, zda motor skutečně naběhl.

Není nutné se připojovat do sítě.

Na hybridech je skvělé to, že nemusíte hledat nabíjecí stanici ani mít doma nainstalovanou speciální zásuvku. Motor bude za chodu neustále dobíjet akumulátor, stačí tedy načerpat benzín jako obvykle. Opravdu je to tak jednoduché.

Snižujeme

Hybrid sníží vaše účty za palivo a ušetří vám peníze. Spotřeba menšího množství paliva také znamená nižší emise, což je mnohem lepší pro vaši peněženku i životní prostředí.

Klid duše

Pět let nebo 100 000 km, podle toho, co přijde dříve, se nebudete muset o nic starat, protože na akumulátor systému Honda i-MMD se vztahuje rozsáhlá a komplexní záruka. Dojedeme s vámi až do cíle.

Inteligentní hybrid

Myslí sám za sebe

Detailní boční záběr inteligentního systému pohonu s více režimy

Systém i-MMD (inteligentní systém pohonu s více režimy) určuje, jak využívat palivo a elektrickou energii co nejúčinněji, což znamená, že řidič nemusí přepínat mezi třemi režimy jízdy – Electric Drive, Hybrid Drive a Engine Drive.

Jak hybrid funguje v režimu Electric Drive

V režimu Electric Drive odebírá hnací motor svoji energii výhradně z akumulátorů a zajišťuje extrémně tichou jízdu s nulovými emisemi.

Jak funguje režim Hybrid Drive

V režimu Hybrid Drive dodává zážehový motor energii do elektrického motorgenerátoru, který následně poskytuje energii elektromotoru. Jakýkoli přebytek výkonu zážehového motoru se vrací zpět prostřednictvím motorgenerátoru k dobíjení akumulátorů.

Jak hybrid funguje v režimu Engine Drive

V režimu Engine Drive jsou kola poháněna zážehovým motorem se zvýšením špičkového výkonu „podle potřeby“ prostřednictvím elektromotoru, když potřebujete provést rychlý předjížděcí manévr.

Režimy jízdy Honda Hybrid Drive v akci

Pro optimální efektivitu se ve většině situací při jízdě po městě bude vozidlo přepínat mezi režimy Hybrid a Electric.

Honda Hybrid drive modes video.

Nejčastější dotazy k hybridům Honda

Co je to hybridní technologie a jak funguje?

Detail loga hybridů Honda

Dozvěděli jste se spoustu informací najednou, takže se je pokusíme rozdělit do několika menších částí, abychom vám pomohli lépe pochopit, jak hybridní technologie Honda fungují.

Co se stane, když nastartuji automobil?

Po nastartování začne zážehový motor otáčet elektromotorem, který v daném okamžiku pracuje jako generátor. Mění energii z motoru na elektřinu a ukládá ji do akumulátoru.

Jak a kdy automobil využívá pouze elektřinu?

Elektromotor využívá elektřinu z akumulátoru k pohonu automobilu při počátečním rozjezdu a jízdě nízkou rychlostí a také při couvání. (Můžete tedy brzy ráno odjet od svého domu, aniž byste probudili sousedy.) Pokud je třeba akumulátor dobít, spustí se motor a generátor přemění energii z motoru na elektřinu a uloží ji do akumulátoru.

Jak a kdy automobil využívá pouze elektřinu?

Zážehový motor je nejúčinnější při cestovní rychlosti a dostává se v takovém okamžiku do ideálního stavu. Pohání automobil a zároveň poskytuje energii k dobíjení akumulátoru pro pozdější použití.

Je třeba automobil připojovat do zásuvky?

Hybridy od Hondy není třeba nabíjet. Automobil využívá přebytečnou energii zážehového motoru a regenerativní brzdění k neustálému dobíjení akumulátoru. Pokud motor běží, generuje elektřinu a ukládá ji do akumulátoru.

Co se děje, když potřebuji rychle předjet?

V případě intenzivního zrychlování nebo potřeby dodatečného výkonu se k pohonu vozidla používá kombinace zážehového motoru a elektromotoru. Po sešlápnutí plynového pedálu automobil předá potřebnou dodatečnou energii z baterie do elektromotoru, který poskytne zvýšený výkon.

Co je to regenerativní brzdění?

Regenerativní brzdění převádí jinak plýtvanou energii z brzdění na elektřinu a ukládá ji do baterií. U tohoto typu brzdění je chování elektromotoru obrácené, takže místo spotřeby elektřiny k otáčení kol naopak kola roztáčí motor a ten vyrábí elektřinu.